La început a fost doar un cadou…
Jirka îmi căuta cadou de Crăciun... Îi place să aleagă cadouri originale, iar eu de fiecare dată așteptam cu nerăbdare să văd ce mi-a cumpărat. Căutând cadouri, el a găsit un e-shop al cărui proprietar avea o atitudine deosebită în relație cu clienții săi, o muncă bine organizată, idei excelente și mărci interesante. Era la începutul afacerii sale și avea încă un drum lung de parcurs.
Circumstanțele neprevăzute, soarta sau poate simpla coincidență l-a determinat pe Jirka să devină coproprietar al acestui magazin. Mai târziu, când proprietarul inițial s-a decis să înceapă o altă afacere, Jirka a devenit proprietarul e-shop-ului. În acel moment ne-am confruntat cu întrebarea dacă e cazul să vindem acest e-shop sau să-l dezvoltăm mai departe. Niciunul dintre noi nu a avut până atunci experiență în administrarea unui magazin online. Jirka și-a dedicat întreaga viață consultanței într-o companie internațională, iar domeniul meu a fost energetica. Ne-am gândit că vom încerca un an ... și dacă îmbunătățim numerele, vom continua. În caz contrar, am decis să-l închidem sau să-l vindem. Pentru a lua decizia finală ne-a fost de mare ajutor și faptul că l-am întâlnit pe Martin, un student universitar care a avut același entuziasm pentru a începe o afacere nouă ca și noi, și a promis că ne va ajuta cu toate operațiunile. Avea o rezistență admirabilă și un mare entuziasm, așa că am spus „hai să continuăm”.
Am aprovizionat depozitul de trei ori cu mașina, am închiriat un subsol într-un imobil locativ, în Praga, și am început treptat să depunem mai mult efort, timp și energie, și am reușit. Seara, când copiii dormeau, după muncă și în weekend. Treptat, am descoperit lumea comerțului electronic și am învățat din propriile noastre greșeli: selectarea furnizorilor, investițiile în sisteme IT, marketing online, calitatea ambalajelor, rularea pachetelor și multe altele, pe care a trebuit să le experimentăm pe propria piele. Eram încă departe de a câștiga un profit, dar credința, că munca sârguincioasă va fi răsplătită peste un timp mai îndelungat, ne-a ținut deasupra apei.
Începutul nu a fost deloc ușor, dar mulțumirea fiecărui client ne-a motivat și mai mult și ne-a confirmat faptul, că mergem în direcția corectă. Acest lucru este vizibil și din afară. Acum stocăm mărfurile într-un depozit gestionat profesional, avem birouri frumos amenajate, iar recent am deschis și un showroom. Echipa noastră s-a mărit cu noi colegi în comunicații, grafică și marketing online, și suntem foarte mulțumiți pentru că ne ajută să ne construim visul.
Am confirmat faptul că valorile noastre fundamentale - designul atemporal și funcțional, calitatea înaltă, utilizarea responsabilă a resurselor și serviciul de primă clasă oferit clienților - sunt suficiente pentru a crește și a dezvolta o afacere. Timpul a arătat că alegerea noastră a fost corectă.
Clienții noștri se întorc mulțumiți, gama noastră de produse este în creștere, ne îmbunătățim serviciile câte puțin în fiecare zi, învățăm încontinuu ceva nou și astfel avansăm. Orice succes, și cel mai mic, ne bucură și sperăm că și pe voi vă bucură la fel de mult, atunci când căutați pe site-ul nostru cu scopul de a găsi ceva, ce o să vă aducă fericire în casa dvs. :-)
Jirka & Míša
proprietarii și operatorii DecorOnline